التخطي إلى المحتوى الرئيسي

Global Protests for Peace in Palestine مظاهرات تعم مدن العالم تضامنا مع غزة وفلسطين




Global Protests for Peace in Palestine

 0

Protests are being organized around the world calling for peace in Palestine.
Rabat, Morocco:
murroco
Dhaka, Bangladesh:
by Zahidul Islam
by Zahidul Islam
Santiago, Chile:
chilee
Glasgow, Scotland:
Malmo, Sweden:
Malmo, Sweden
Amman, Jordon:
Amsterdam:
Photo: Ronald Blom
Photo: Ronald Blom
Photo: Ronald Blom
Photo: Ronald Blom
Mauritius:
Mauritius
Chicago, USA:
chicagochicago2
via @plusone
via @plusone
Cincinnati, Ohio: 
Kansas City, Kansas:
Protest and march ongoing in San Francisco, California for Palestine.
Livestream: ustre.am/NhuD
Riot police fired tear gas and fought running battles with pro-Palestinian demonstrators in Paris this afternoon after France recently banned pro-Palestinian protests.

Bs7NlQ4IAAAHj5S
About 6,000 mostly peaceful protesters assembled in the Barbès area of northern Paris in defiance of a government ban. When the march was blocked by police lines after only 500 metres, a minority of young protesters started to hurl stones, bottles and sticks at the riot police.
The police responded with tear gas shells, which sent clouds of acrid fumes swirling among the protesters, shoppers and passers-by. The demonstration – banned by the government after a similar pro-Palestinian protest last week turned violent – scattered into the maze of streets just north of the Gare du Nord.
Bs7jAv0IMAAOQt2
Groups of demonstrators squatted on road junctions, defying the police to remove them. Young protesters with scarves over their faces raided skips for stones and tore up lumps of tarmac to hurl at the police lines.
Bs7jAx5IUAABWjm
Thousands Gather In London For Protest Against Israeli Military Action
Sarah Colborne, director of the Palestine Solidarity Campaign, said London has “already shown its outrage at Israel’s attacks on the mostly refugee population of Gaza, with people turning out in their thousands last week.
Bs7WUSpIMAAghXu
“Today’s national demonstration will give people from across the country the chance to say enough is enough, Israel’s siege of Gaza and its occupation of Palestinian land has to end now.
“People want justice and freedom for the Palestinians, and they will be voicing this in their thousands.”
Bs7dTvbIYAANJ0y
“I am here to show solidarity with the people in Gaza,” she said.
“We call for an end to the occupation and justice for Palestinians.”
Pro Palestine supporters carried placards with the messages “Gaza, stop the massacre” and “stop Israel’s war crimes”.
Bs7dYIGIIAAQslk
IRELAND
SEVERAL THOUSAND PEOPLE have taken part in a protest in Dublin city centre against the ongoing situation in Palestine.
Protesters lay down in front of Leinster House as a ‘die-in’ to show solidarity with the people in Gaza and to symbolise the number of deaths in the region.
A total of 337 Palestinians and three Israelis have been killed in the past twelve days in the bloodiest conflict in the area for several years.
gaza-protest-630x365
The protest, organised by the Ireland Palestine Solidarity Campaign, is believed to be one of the biggest pro-Palestinian marches in several years.
“What’s happening is appalling,” said Freda Hughes, one of the organisers toldTheJournal.ie.  ”We’re looking at over 300 people dead, about 70 of whom are children,  and the targeting of a captive civilian population”.
Source: Laura Hutton/Photocall Ireland
Source: Laura Hutton/Photocall Ireland
Pro-  rally protests in 
Bs7vuO1CQAAghkB
Bs7vuGmCcAE025j


الحكومة الإسرائيلية تؤيد مواصلة العدوان على غزة
القدس المحتلة ــ نضال محمد وتد
25 يوليو 2014
متعلقات
  24 يوليو 2014 |
العدوان على غزة: 809 شهداء ومجزرة بمدرسة لـ"الأونروا"
  24 يوليو 2014 |
المشاورات الدبلوماسية للتهدئة في غزة.. مكانك راوح
  24 يوليو 2014 |

"انتفاضة ليلة القدر" في الضفة والقدس: شهيد وعشرات الجرحى
أهم الأخبار
 5 شهداء في جمعة غضب في الضفة نصرة لغزة
837 شهيداً في استمرار العدوان على غزة
837 شهيداً في استمرار العدوان على غزة
 "داعش" يسيطر على المعقل الأخير للنظام بالرقة

ذكرت صحيفة "يديعوت أحرونوت" الإسرائيلية، صباح اليوم الجمعة، أن غالبية أعضاء مجلس الوزراء الإسرائيلي المصغّر، "الكابينيت"، تؤيد مواصلة العدوان على قطاع غزة وتوسيع العمليات البرية، وترفض حالياً التوصل إلى وقف إطلاق نار. وأشارت الصحيفة إلى أن "الكابينيت سيعقد جلسة له، ظهر اليوم الجمعة"، لبحث توسيع نطاق العدوان والعمليات البرية.
وبحسب الصحيفة، يتفق أعضاء "الكابينيت" بـ"عدم الحاجة إلى المسارعة إلى وقف العمليات البرية حالياً، بل توسيعها".
وادّعت الصحيفة أن "المعلومات، التي وصلت إلى أعضاء الكابينيت، تحدثت عن قرب انكسار المقاومة الفلسطينية بعد أن رُفعت أعلام بيضاء في غزة، وتم أسر مجموعة كبيرة من أهالي وسكان رفح، الذين يدعي الاحتلال أنهم من عناصر المقاومة وحركة حماس".
في المقابل، أشارت الصحيفة إلى أن "هناك في الوقت نفسه مخاوف من غرور إسرائيلي، من شأنه دفع الكابينيت إلى تحديد أهداف جديدة للعدوان، لم تكن ضمن الأهداف الأصلية، التي أُعلن عنها، مثل هدف إسقاط سلطة حماس".
وجاء التغيير في موقف أعضاء في "الكابينيت"، بعد اعلان عدد من القادة العسكريين الميدانيين، أنه "لا يُمكن حالياً وقف العمليات البرية قبل إنهاء مهمة تفجير الأنفاق الهجومية، وأن هذه المهمة تستغرق أسبوعاً على الأقلّ، وليس بضعة أيام، كما ادعى رئيس الحكومة، بنيامين نتنياهو، ووزير دفاعه، موشيه يعالون، أخيراً".

تخشى إسرائيل أن يُصدر مجلس الأمن، الإثنين، قراراً بفرض وقف إطلاق النار على الجانبين، الإسرائيلي والفلسطيني

في المقابل، ذكرت الصحيفة أن "الحكومة الإسرائيلية باتت تعتقد أن عامل الزمن بدأ يعمل ضدها، على الرغم من الحديث عن التأييد الدولي للعدوان، والمتمثل بشكل أساسي في موقف الولايات المتحدة الأميركية وبعض الدول الغربية". وتخشى إسرائيل أن يُصدر مجلس الأمن الدولي، الذي سيعقد جلسة، يوم الاثنين المقبل، قراراً يسعى من خلاله إلى فرض وقف إطلاق النار، على الجانبين، الإسرائيلي والفلسطيني، وخصوصاً بعد أن قصفت إسرائيل، أمس الخميس، مدرسة الأونروا في بيت حانون، مما أوقع 15 شهيداً وأكثر من 200 جريح فلسطيني.
لكن هذه المواقف لم تمنع إسرائيل، على الرغم من أنها تعتبر أنها تملك مهلة حتى انعقاد جلسة مجلس الأمن، لمواصلة العدوان بوحشية وبقوة كبيرتين، من اتهام رئيس المكتب السياسي لحركة "حماس"، خالد مشعل، بأنه يعرقل الجهود المبذولة إلى التوصل إلى وقف إطلاق النار، والادعاء، في وقت ذاته، أن هناك شرخاً بين "حماس" الداخل و"حماس" الخارج.
لكن الصحيفة أشارت، في الوقت نفسه، الى أن "وزير الخارجية الأميركي، جون كيري، الموجود في القاهرة حالياً، اقترح، أمس الخميس، تمديد فترة وقف إطلاق النار لأهداف إنسانية، من 5 الى 7 أيام، إلا أن الجانبين الفلسطيني والإسرائيلي رفضا مقترحاته، الأمر الذي أثار غضباً في صفوف حاشيته".

واعتبرت "يديعوت أحرونوت" أن "كيري لن يبقى في المنطقة لفترة غير محدودة، خصوصاً وأن الفجوات في مواقف الجانبين بشأن وقف إطلاق النار لا تزال على ما هي عليه، بعد أن أعلن مشعل أن شروط المقاومة تتمثل بداية في الحصول على ضمانات دولية لوقف العدوان ورفع الحصار عن غزة".

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

العقيد معمر القذافي - بداية و نهاية - حكم ليبيا 41 سنة فماذا تبقى للشعب الليبي ؟

؟

The International Day Of Teachers In Jordan=The day Of Teachers' Humiliation